Aanbieding!
Tot 10% Korting!
Gratis verzending voor bestellingen vanaf € 50!

Algemene Voorwaarden

1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan ​​onder:

  1. Consument: de natuurlijke persoon die een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
  2. Dag: werkdag;
  3. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  4. Ondernemer: adastore.nl;
  5. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt  de techniek voor communicatie op afstand;
  6. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

2 - Identiteit van de ondernemer

Ada store (toegankelijk via https://adastore.nl, https://adastore.eu).

Bedrijfsnaam: adastore.nl
Adres: Languedoclaan 9, 5627BE, Eindhoven, Noord Brabant, Nederland
Telefoon: +31 616 917605
E-mail: [email protected]
KvK: 93566921
BTW-nummer: NL003772328B91

3 - Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de link naar deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld.
  3. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden in de loop van de tijd wijzigen, blijven de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige van kracht.
  4. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

4 - Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een ​​goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken.
  4. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. De ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
  6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
    • de prijs exclusief belastingen;
    • de eventuele kosten van verzending;
    • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
    • indien niet het herroepingsrecht van toepassing is;
    • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
    • de termijn waarbinnen de ondernemer de verkoopprijs garandeert;

5 - De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod heeft aanvaard en de betaling heeft verricht, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van het aanbod.

6 - Herroepingsrecht

  1. De consument heeft de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen.
  2. Tijdens deze termijn van 14 dagen zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden.
  3. Indien de consument van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  4. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, dient hij dit kenbaar te maken via de klantenservice.
  5. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de consument het product binnen 14 dagen retour te sturen.

7 - Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, dient hij het product per post aan de ondernemer terug te sturen. De kosten voor de retourzending zijn voor rekening van de consument.
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 5 dagen na ontvangst van het product, terugbetalen. is terugontvangen door de ondernemer.
  3. Terugbetaling vindt plaats via hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt.
  4. Indien het product beschadigd is door onzorgvuldige omgang door de consument zelf, is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.

8 - Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten.
  2. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

9 - De prijs

  1. De in het aanbod van producten genoemde prijzen zijn exclusief BTW. Conformiteit en garantie, artikel 25 van de Wet op de omzetbelasting.

10 - Conformiteit en garantie

  1. De ondernemer garandeert dat de producten voldoen aan de in het aanbod vermelde specificaties.
  2. Op alle producten is de wettelijke garantie van toepassing. De duur van de wettelijke garantie kan verschillen afhankelijk van de aard van het product.
  3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek aan de ondernemer te worden gemeld.

11 - Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  3. De ondernemer zal geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed, doch uiterlijk binnen 1 werkdag uitvoeren, tenzij de consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. 
  4. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 3 werkdagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en krijgt het eventueel gedane bedrag volledig terug.
  5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

12 - Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan bij het afrekenen.
  2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

13 - Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Het is ook mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR-platform (http://ec.europa.eu/odr).
  6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar zijn keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

14 - Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument in het buitenland woont.

Expresverzending

Snelle verzending met PostNL

14 dagen retourrecht

Voor meer informatie over retourneren, zie ons beleid.

Veilig betalen via iDEAL

Veilig en snel betalen via iDEAL

Vriendelijke klantenservice

Onze klantenservice staat voor u klaar.